Kommer man någonsin att acceptera

3 månader, Acceptera, Allmänt, Livet, Livet som änglamamma och mamma, Min verklighet, Sjukdom, sjuk, verkligheten, änglamamma / Livet, Livet som änglamamma och mamma, Sjukdom, sjukdom, trött, Änglamamma / Permalink / 4
 
 
Jag vet att jag har denna sjukdom och jag måste ta min medicin, men varje gång jag tar medicinen så mår jag skit! Slaget blir nästan hårdare för varje gång, jag vet att det kommer slå, men ändå så blir jag lika förvånad varje gång. Häromdagen så tog min medicin och blev förvånad över att jag mådde så bra som jag gjorde. Men idag, idag mår skit och jag orkar ingenting hur ska detta gå med Vanessa? Kommer jag alltid vara så här orkeslös så fort jag har tagit min medicin? Hur ska jag kunna leka och vara en bra mamma när jag inte orkar, när jag inte orkar resa mig upp, jag orkar knappt prata, jag orkar knappt gå.
 
Det är väl bara att gilla läget och att acceptera, men frågan är kommer jag någonsin att acceptera?
#1 - - veronica :

Du kommer nog med tiden att acceptera att du måst ta din medicin men själva sjukdomen så acepterar man alldrig. Man gör bara det bästa av situationen. Samna här då jag tar vissa piller så blir jag jätte trött så jag förstår dig!!!. Oj er lilla docka är så lik sin mor!!!!. Kram

Svar: Det är så va? önska så att den inte slog så hårt när man tog den :/Hur är det med dig nu då?

Hihi tycker du det <3
kram
Cecilia

#2 - - Veronica :

Det är så för mig tog det några år innan jag accepterat att jag måste ta o försöka va glad men lätt är det inte. Tillåt dig själv att få känna som du gör tryck inte ner det det är ok om du vill gråta ropa varför!!!. Det är bra men stressigt!! Att va särbo sliter på. Man är dom kluven då man inte är under samma tak så saknar man killen nåt galet mkt o sen att åka hit o dit så sliter på kroppen. Men jag är allt lyckligt lottad!! Vi fira vår Årsdag igår. Oj vad tiden går!. Jo nog är hon sin mor lik!!! Utan tvekan!! Säkert inte första gången du hört det. Oroar mig för ekonomi o annat. Kram

Svar: Ååh grattis på årsdagen :) gjorde ni nått mycsigt då? Dem flesta tycker faktisk att hon är väldigt lik sin far, men jag blir bara glad över att höra det, det är faktiskt inte ofta jag får höra det.

Jasså är det spec tufft nu inför jul?
kram
Cecilia

#3 - - Veronica :

Vi fira med att åka bort o bo på hotell en natt. Vi sku på bio men vi orka inte så njöt av att se på tv o njuta av egen tid. Nä inte julen utan en i personalen som är så jobbig hon letar efter fel som inte finns är alltid sur o gnäller varje gång hon är på sit shift. Man tappar på tårna i rädsla o oro för att snart börjar hon igen. Blev så jobbigt att jag åkte ti killen snart vart här i 2v o njuter av en lugnare miljö. Saknar även mina vänner som jag sällan ser nu. Dom som har barn har inte tid. Verkar så. O att pendla sliter. På en. Ja en massa som tynger mig. Firar julen med killen o hans stora släkt!!! Idag har jag bakat o fortsätter ikväll. Du borde få höra det oftare för jag ser i ansiktet att hon är så lik dig!!!kram

Svar: Hej, sorry för sent svar. Mycket nu.
Va härligt att ni fått egen tid där 😊
Jasså har ni en sån personal, va tråkigt, så ska det verkligen inte vara! Finns det nån annan som jobbar där som du kan prata med om det? Dem kanske känner samma sak.

Va rädd om dig! Kram
Cecilia

#4 - - veronica :

Hej jo tyvärr har vi en sån sur person hon o en annan är dura o gnäller. Jo jag tala med en o hon hade talat med resten av personalen som tycker likadant lär bossa med dom å. Hon sa att chefen sju tala med henne för sånt där är inte ok!!! Jo för mkt som tynger mig. Borde kanske ta kontakt med min sykolog igen. Nu har vi handlat all mat. Jag har bakat mera o även killens mamma o jul städat. O idag var vibti min moffas grav o tände flera ljus. Nu kan vi ta jul. Äta gott o njuta av umgänge ovöppna paket. God jul!!. Kram

Svar: Usch va tråkigt att höra. Hoppas verkligen på att d blir bättre snart. Ja känner du att du behöver tala med nån, så gör det.

Själv ligger jag helt utslagen i soffan efter gårdagen.
God jul och god fortsättning kära du. Kram
Cecilia

Till top