Första dagen på förskolan

Allmänt, Första dagen, Lillasyster, Livet som änglamamma och mamma, första dagen på förskolan, mamma, verkligheten, änglamamma / Allmänt, Första dagen på förskolan, Hej, Inskolning, Livet, Livet som änglamamma och mamma, Verkligheten, lillasyster, mamma, änglamamma / Permalink / 5
 
Hej på er alla.
 
 
 
Jag kan inte fattà att lilla Vanessa redan ska börja förskolan, tiden har verkligen gått så fort.
 
Jag har den senaste tiden känt att... ja helt ärligt att lilla Vanessa nog har vart lite trött på mig och jag på henne. Jag älskar ju henne över allt, så förstå mig rätt. Men på nått sätt så har jag känt att mitt tålamod inte vart det samma. Sen nu när min kille gick på semester så har jag också gjort det, gått på semester, mentalt, att veta att man är två och inte behöver ta allt själv på dagarna.
 
Idag när hon tog sin far i handen och gick mot förskolan så föll porlettten ner, jäklar vilken käftsmäll av verkligheten som kom ikapp mig. Det va nått så fruktansvärt tungt att se dem gå. Har verkligen suttit och gråtit hela förmiddagen. Min lilla Vanessa ♥️ Jag vet ju innerst inne att hon kommer ha det jätte bra där, nya vänner och nya leksaker och jag vet att det kommer görà henne gott och även mig. 
 
 
Instagram: Ms.dumbuya
#1 - - NORRSKEN EMMA:

Ha en fin dag =)

Svar: Tack det samma 😊💐
Cecilia

#2 - - Veronica :

Oj så fort tiden går. Stor o pratar o går. Ska du börja plugga el vänta ett år till. Troddee du slutat blogga. Kram

Svar: Nä tänkte inte sluta helt, Hahaha kanske uppdaterar en gång var tredje månad eller så 😂
Ja jag har börjat skolan nu igen. Jätte kul! Har ca 4 månader kvar sen är jag färdigutbildad 😊👏🏽. Hur är det med dig då? Kramar
Cecilia

#3 - - Veronica :

Okej oj samma utbildning här tar 3år. Här är det bra. Inte alltid så enkelt att bo med svärmor men jag ångrar inget!! Saknar inte alls stan. Kram

Svar: Oj vilken skillnad.
Härligt att höra att du har det bra! Kramar
Cecilia

#4 - - Veronica :

Jo lång skillnad. Jo trivs bra. Lite ensam kan jag ibland känna mig. Men som sakt jag ångrar inget. Jag saknar inte det stressiga livet i stan. Blir helt slutkörd om vi varit Inn till stan en helg på ärenden. Delvis pga av allergin ska ha med egen mat men ändå den stressen som är i en storstad så nä saknar inte det. Ibland kan jag tänka att oj om vi kunde skaffa barn livet på landtt i eget hus o trygga grannar men jag vet vi gort rätt beslut. Kram

Svar: Va bra att du vet att ni gjort rätt beslut. Men också att du bor med dem och har det bra nu, slipper nån jobbig person vid ditt gamla boende och nu kan du bara vara 😊
Va rädd om dig! Kramar
Cecilia

#5 - - Veronica :

Fast jag vet vi gorde rätt beslut så ibland känns det ont i hjärtat av att det inte blir nå ljud av tassande fötter. Läste en artikel nydligen om en tjej som jag var 27 o hade fåt en stroke o ändå skaffat barn läkarna hade inte set det som en risk. Då blev jag avundsjuk jag vet allas kropp är olika men den stunden tog det ont. Jo slipper några vid boendet som gorde tillvaron stressig och jobbig mentalt. Nu kan jag slappna av och ha lugn och ro. Kram

Till top