Hej

2017, Allmänt, Lillasyster, Livet, Livet som änglamamma och mamma, Min verklighet, Sömnbrist, livet som mamma, mamma, Älskar dig, änglamamma / 2017, Livet, Livet som mamma, Min verklighet, Sömnbrist, lillasyster, mamma, Älskade barn, Älskar dig, Änglamamma / Permalink / 7
 
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade min blogg, det har vart rätt tufft här hemma. Självklart så visste man att det skulle bli en enorm förändring när man fick Vanessa, men vissa dagar så känner jag bara att jag inte orkar. Jag känner mig fruktansvärt när jag känner som jag gör, men det är så mycket känslor och tankar och funderingar som bubblar upp och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.
 
Jag vet inte riktigt om du minns men när Vanessa var ungefär fyra månader så hade vi väldigt stora problem här hemma med att hon bara ville vara med mig och inte sin pappa, det har tyvärr inte förändrats så mycket, visste att hon accepterar honom men så fort jag går iväg någonstans då hon inte se mig då blir hysterisk. Den där lilla egentiden man kan få ibland som nybliven förälder känner jag ett stort behov av just nu. Men sen så vill jag självklart inte bara klaga utan hon är ju helt underbar och jag älskar henne över allt men ibland så känns som att man har gjort fel på något sätt. Jag har gjort allt eller rättare sagt vi har gjort allt i våran makt för att hon ska få det så bra som möjligt, och självklart eller det är ju en självklarhet att man som förälder vill kunna ge det till sitt barn, men på något sätt så känns det som att man kanske har gjort fel i att försöka ge allt, förstår ni vad jag försöker säga? Kanske lite rörigt här nu men, jag har så mycket tankar och funderingar som bara snurrar i huvudet och jag vet inte hur jag ska hantera det.
 
Det är som har vart mest jobbigt för mig är nätterna. Vanessa sover väldigt dåligt på nätterna och är vaken större delen. Och det enda som får henne att somna om är om hon ligger på mitt bröst eller om hon får amma. Tyvärr så har jag inte så mycket mat kvar mina bröst så att det är ger henne egentligen ingenting, mera närhet så klart och självklart är det ju jätte mysigt. Men vissa nätter så känner jag att jag inte orkar då måste jag ge över det till min kille, han får ta över och hjälpa till men det vill inte hon utan det blir hysteriskt gallskrik på en gång och efter en stund så slutar det med att jag får ta över. Jag önskar att detta vänder snart för att det tar otroligt på mina krafter. 
 
Men om man bortser från allt som jag skrivit här ovan så mår vi väldigt bra eller ja... haha sömnbristen då, den är väldigt påfrestande, men annars mår vi väldigt bra och jag älskar Vanessa så otroligt mycket.
 
 
 
Hoppas ni alla mår bra!
kärlek!
 
 
Instagram: Ms.dumbuya
#1 - - Veronica :

Ni har det tufft men det blir bättre med tiden. Har ni provat att åka bort en natt tillsammans o ha henne hos nån ni litar på. Egen tid som par behövs. Själv mår jag någorlunda bra. Enda ör hon i personalen som mobbar mig. Men jag har några övriga i personalen som set o är på min sida och jag har en nödlösning fick ett tips av en i personalen. I övrigt pendlar mellan killen o mig det sliter så är trött. Men i övrigt bra. Kram

Svar: Ja hon är allt en liten bestämd liten dam som verkligen vet vad hon vill. Men som du säger så blir det bättre säkert med tiden 😊

Asså den där personalen borde få sparken! Att ingen annan ser och gör nått åt saken!
Härligt att höra att du mår bra ändå 😊 du får vara rädd om dig! Kramar
Cecilia

#2 - - Veronica :

Jo hon borde få sparken!!! Men ett ord till och jag gör som hon som är på min sida åtminstone 3st är på min sida si set o hör o vågar säga åt henne att nu gorde du fel. Så det känns lite bättre då. Jo envis o egen vilja!redan nu vänta tills tpnnpren! Hahaha skämt å sido. Jo mår stabilt. Kram

Svar: Nä fy förstår inte vad en sån människa gör där! Hon borde få sparken! Chefen borde öppna ögonen lite!
Vad händer till påsk nu då? Kram
Cecilia

#3 - - Veronica :

Tyvärr så är cfefen lite feg o tror mera på henne. Ti påsk så den firar jag med killen. Vi åker säkert ti nån påskbrasa. Annars så är livet sig likt. Killens ena syster dotter väntar sit första barn en flicka med sin make o det känns lite ont men det är ju så. Sytt nå baby filtar o killen ska betala blöjor så ger vi det då hon kommit om allt går som det ska. Blir som ett paket köpt lite kläder å baby vipes å. Kram

Svar: Förstår att det kommer kännas tungt för dig, men du får vara en extra mamma säkert för deras barn ❤
Cecilia

#4 - - Veronica :

Påsken firades med påskbrasa o ett besök ti min mommos enda levande väninna så hon o hennes make blev glada och vi. Sen via gravarna mommo sen moffas. Måsta åk inn ti akuten fåt problem med mina axslar och musklrr i ryggen så dom gick i lås o killen tog mig ti sjukhuset en spruta o hög dos av muskel avslappnaden i en v arn blev det bra. Men jag vet det kan hända igen. 3gången nu sen i höstas. Hur mår ni? Du har väl fyllt år om jag minns i mitten av april. Nu väntar valborg blir nog att åk it på dans. Inte varit sen inhöstas. Blev inge på nyår. Då killen va sjuk. Jo den flickan ska få kärlek av mig i massor!!. Kram

Svar: Hej
Förlåt för sent svar.

Hur mår du nu efter allt med kroppen? Hoppas verkligen det blivit bättre.
Jo men det är bra med oss. Lilla är en liten krävande liten dam, så tar en del på krafterna, men ska inte klaga 😊 hon är fin på all sätt ❤

Japp att du kommer ihåg att jag fyllde år i april. Sånt är jag så dålig på att minnas. När fyller du år? 😊

Blev det någon dans på Valborg?

Kramar va rädd om dig!
Cecilia

#5 - - Veronica :

En liten dam som vet vad hon vill o visar tydligt när hon är missnöjd men klart hon är det bästa ni har. Blev ingen dans på valborg vi hade så myki program att jag orka inte. Har problem med axlarna armen o nakken ibland behöver ti en fysio terapi. Men det får vänta ti hösten för jag o killen blir sambos i slutet av juni så ni förbereder vi flyttning till hans hus. Jo fyllde i maj 6. Bjöd Inn en av killens vänner o hans sambo på tårta o dopp. Fick present kort av killen på massage 2g för min rygg o ett presentkort ti en butik o pengar av killens mamma så blev en jätte bra dag. Kram

Svar: Nämen Gud förlåt, grattis i efterskott! Va härligt att höra att du fick en fin födelsedag!Och va roligt att ni ska flytta ihop! Hur känns det? Måste vara skönt att lämna stället du vantrivs så på. Men om du behöver extra stöd, kommer du få det då när du bor hos din kille? Kramar
Cecilia

#6 - - Veronica :

Tack. Jo blir kul att bli sambos! Vi har fullt upp med flyttningen nu både han o jag är extra trötta!. Om jag behöver extra stöd så ordnar det sig nog. O imorgon fyller vanssea 1år! Jisses ett år!!!. Kram

Svar: Hur känns det att vara sambo nu då? 😊
Cecilia

#7 - - Veronica :

Det känns bra!! Vi är vana har ju bot här period vis så vet vardagen. Nu midsommar o kanske dans. Kram

Till top